CNG stanicePrůvodce výstavbou CNG stanice
 
 

Průvodce výstavbou CNG stanice

Krok 1: Spočítejte si, kolik ušetříte přechodem na CNG

CNG jako pohonné palivo je bezkonkurenčně nejvýhodnější a spoří při každém čerpání hotové peníze. Oproti naftě je možné uspořit cca 35%, v porovnání s benzínem v průměru 50%. Také v porovnání s rozšířeným LPG dosahují lze ušetřit kolem 20%. Výše úspory výrazně zavisí na typu uživatele, obecně se zemní plyn vyplácí nejvíce podnikatelům, kteří denně najedou jedním vozidlem přes 35 tis. km ročně.

Spočítejte si orientačně, kolik můžete ušetřit pomocí on-line kalkulačky.

Prostudujte si příklady z praxe od firem, které CNG s úspěchem využívají!

Krok 2: Máte zájem o výstavbu veřejné či soukromé stanice?

Pro vybudování CNG stanice je potřeba si nejprve zodpovědět několik základních otázek:

Chci provozovat veřejnou nebo soukromou stanici?
Soukromá stanice zpravidla nevyžaduje výdejní stojan pro obchodní měření a platební terminál, celková investice tak může být až o 0,8 mil. Kč nižší. Pokud však máte možnost umístit stanici s výhodným přístupem a dobrým potenciálem pro růst odběru, je možné navrhnout stanici se zvýšeným výkonem s výdejním stojanem a platebním terminálem.

Mám k dispozici vhodný pozemek?
Samotná technologie má zpravidla hlučnost nižší než 60 dB, odstupové vzdálenosti od ostatních objektů by neměly být menší než 4 m. Pro tankování musí být dostatečný prostor pro přistavení vozidla a jeho případné otáčení.

Je na pozemku plynová přípojka a přípojka elektrické energie?
Obecně lze připojit stanici na jakýkoliv tlak plynového vedení, čím je však vyšší, tím menší je spotřeba elektrické energie a zvyšuje se kapacita stanice. Pro stanice o výkonu 20 m3/h je dostatečný příkon do 10 kW, pro výkon od 70 m3/h je nutno počítat s příkonem kolem 35 kW.

Krok 3: Poradíme s výběrem vhodné technologie

Existuje celá řada technologií a výrobců. Zajímejte se o reference, měrné servisní náklady a náklady na elektrickou energii. Důležitá je pro Vás záruka provozu a reakční odezva při případných poruchách. Je třeba se také aktivně zajímat o plánovanou životnost jednotlivých komponent, zejména dobu běhu kompresoru do výměny či repase.

Krok 4: Na co si dát pozor při výstavbě stanice?

Stavba stanice je daná legislativou TPG 304 02 Plnící stanice stlačeného zemního plynu pro motorová vozidla. Pro nižší kapacity a objemy zásobníku (do 20m3/h a 960 l vodního objemu) platí zjednodušená legislativa TDG 982 03 Plnící zařízení pro motorová vozidla s pohonným systémem CNG. Rozhodnutí, zda stavba podléhá stavebnímu řízení záleží, v jaké kategorii legislativy patří a jak rozhodne stavební úřad. Ze zkušeností se dá říci, že většinou u větších a veřejných stanic je vyžadováno stavební řízení.

Krok 5: Zajistěte své investici rychlou návratnost

Vybudujte si zákaznickou základnu! Kontaktujte nás, jak nejlépe přesvědčit potenciální zákazníky a provozovatele flotil vozidel, aby přešli na CNG, šetřili zároveň provozní náklady a životní prostředí. Příklady táhnou, máme celou řadu spokojených uživatelů, kteří se zájemci mohou sdílet zkušenosti z několika let provozu.

Ulehčete svým zákazníkům přechod na CNG vozidla nabídkou nových vozidel nebo prověřených ojetých!

Potřebuji poradit

 

Poslední hodnocené stanice

Zruč nad SázavouZruč nad Sázavou6.11.2017
     
 
BřeclavBřeclav22.10.2017
     
 
Havlíčkův BrodHavlíčkův Brod9.10.2017
     
 
 
Stanice na spadnutí